Fakturácia

Aké sú vaše fakturačné údaje?

Naše fakturačné údaje nájdete tu.
 

Čo mám uvádzať do faktúry?

Okrem štandardných údajov uveďte, prosím, prehľadný rozpis zákaziek, ktoré ste pre nás realizovali (označte ich, prosím, naším interným číslom zákazky). Nemusíte vypisovať názvy súborov, s ktorými ste pracovali.
 

Odkiaľ budem vedieť vaše interné číslo zákazky, ktorú pre vás realizujem?

Je uvedená v predmete e-mailu (ak nie je, vypýtajte si ho, prosím). Takisto je uvedené aj na začiatku každého súboru na preklad, takže ak môžete, ponechávajte vždy pôvodné názvy súborov.

 

Akú splatnosť faktúry mám uvádzať?

Faktúry sa snažíme uhrádzať čo najskôr. Ideálne však je, ak uvediete minimálne 20-dňovú splatnosť faktúry. Pri vystavovaní dbajte, prosím, na to, aby dátum vystavenia nebol skorší, ako dátum dodania služby a termín splatnosti bol dostatočne dlhý od dátumu, kedy nám bude faktúra doručená.

 

Ako často mám vystavovať faktúry?

Z administratívneho hľadiska je pre nás aj pre Vás najlepšie, ak vystavujete faktúry najviac raz mesačne. Pokojne však môžete vystaviť faktúru aj za viac mesiacov naraz (ak vám to tak lepšie vyhovuje alebo ak sa nenazbierala relevantná čiastka, prípadne väčší počet zákaziek).

 

Kedy mám vystaviť faktúru?

Najlepšie je vystavovať faktúru vždy po skončení kalendárneho mesiaca. Najľahšie sa vám bude vystavovať, ak si od nás vopred vypýtate prehľad nevyúčtovaných zákaziek (report).

 

Čo je to report?

Je to prehľadný zoznam všetkých Vašich nevyúčtovaných/nevyfakturovaných zákaziek. 

 

Čo ak váš report nesedí s mojimi záznamami?

Bezodkladne nás kontaktujte, aby sme nesúlad odstránili a aby ste mohli faktúru vystaviť čo najskôr.

 

Musím faktúry zasielať poštou?

Fyzickú podobu faktúr uprednostňujeme najmä preto, že je vždy nesporná, pokiaľ ide o zaručenie pravosti (podpis a pečiatka). Okrem toho, len čo nám ju poštárka doručí, zaradíme ju k ostatným faktúram na úhradu a je len minimálne riziko, že by platba mohla meškať. Chápeme však, že v súčasnej dobe je trendom posielať faktúry v elektronickej podobe. Ak je faktúra opatrená elektronickým podpisom podľa osobitného predpisu (teda nie naskenovaný podpis s pečiatkou, ako si mnohí takýto podpis predstavujú), je jej akceptovanie bezvýhradné. Ak nemáte zakúpený zaručený elektronický podpis, zákon nie je napísaný dostatočne jasne a v zásade sa dá interpretovať, že pokiaľ s tým obe strany súhlasia, je možné akceptovať aj faktúru, ktorá je opatrená naskenovaným podpisom (podľa možnosti aj s pečiatkou) a je vo formáte, ktorý zabezpečuje jej neporušiteľnosť (t. j. pdf a nikdy nie Word ani Excel, do ktorých je možné zasahovať).

Odpoveď teda znie: faktúru akceptujeme, aj keď bude len v elektronickej forme, ale musí v nej byť naskenovaný podpis a v predmete e-mailu musí byť uvedené slovo „faktúra“ spolu s číslom faktúry. Okrem toho musí mať, samozrejme, všetky náležitosti v zmysle zákona. Keďže elektronické faktúry vždy pred uložením a vytlačením kontrolujeme, nie vždy je možné potvrdiť faktúru obratom. Na spracovanie každej elektronickej faktúry si preto vyhradzujeme 1 týždeň. Ak Vám ani do 7 dní od odoslania faktúry nepríde od nás potvrdenie o jej prijatí a akceptovaní a Vy chcete mať istotu, že sme ju dostali, napíšte nám.

 

Na akú adresu mám zaslať faktúru?

Faktúru, prosím, zasielajte na našu korešpondenčnú adresu alebo na Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript..